пʼятницю, 6 липня 2012 р.

Привітання до Івана Купала (Івана Хрестителя)

        ****
Цвіт папороті
Через роки пливуть вінки
у ніч купальську влітку
та крізь віки мандрівники
шукають диво-квітку.
А я в минулому житті
знайшов її вогненну,
природи звуки золоті
проносяться крізь мене.
Душею відчуваю я
цю музику чудову
та розумію солов’я
молитву вечорову.
Зумів безцінний скарб знайти,
що серце відмикає,
бо квітне папороть для тих,
хто знає, що шукає.
         (Автор: Леся Вознюк)


***
Твій Ангел Богом тобі дан,
Щоб охороняв тебе, Іван.
І все життя тебе оберігав
Від дурних сварок і образ.

Він допомагає жити світло,
Дає удачу і тепло.
І в день цих світлих іменин
Признайсь в любові ти йому.

Свічу постав під образи
І в очі зазирни,
Збагнути спробуй і сприйняти
Того,  кого призвали охороняти.

В цей день, коли твій Ангел, твій святий
Святкує разом із тобою,
Вітаємо тебе з любов'ю,
трепетно і ніжно!

***

На Івана, на Купала, що Іван діє?
Гречку сіє.
У нашої гречки гарні вершечки.
Що Іван діє? Пшеницю сіє?
У нашої пшениці гарні косиці.
Було б тобі, Іванку, не купатися.
Було б тобі , Іванку, з нами не гратись.
Хлопці: Ой на Івана, на Купалочка
Не виспалась Наталочка
Погнала бичка, дрімаючи,
На пеньки ніжки збиваючи.
Приточи, Боже, більше ночі
На Наталоччині гарні очі.
Дівчата: Ой сіно, дівчата, сіно
Щось на наших хлопців насіло,
Понадувались, як сичі.
Посідали з батьками на печі.
Хлопці: Йшли дівчата межею
Стріли “відьму” з хвостом за нею.
Купальської ночі видрав чорт “відьмі” очі.
Щоб жито не заставала, щоб корів не чарувала.
Хлопці: Ставлять Мар’яну – солом’яну ляльку
Наша Мар’яна Купалочка
Посеред ріки купалася,
На бережку сушилася
Вийшла на вулицю, хвалилася!
Мар’яна: У мене личко, як яблучко
У мене брови чорнесенькі –
Зовсім я дівка гарнесенька.

***

Бажаємо усім здоров`я,
успіхів у ваших починаннях
та впевненості у свої сили.

Нехай купальське вогнище
очистить вас від усіх хвороб та негараздів.
А легендарний цвіт папороті
дає віру у надзвичайне та дивовижне.

Немає коментарів:

Дописати коментар