21
листопада встановлено свято Собор Архістратига Михайла та інших
Небесних Сил безплотних Архангелів: Гавриїла, Рафаїла, Уриїла,
Селафиїла, Єгудиїла, Варахиїла та Єремиїла, яке в народі іменується днем
Михайла.
Слово «собор» у даному випадку має подвійний зміст. По-перше, це собор, тобто збір, зібрання віруючих у церкві для спеціального богослужіння, яке присвячене Михайлові — архістратигові, й по-друге, саме свято присвячене «собору», тобто зібранню всього сонму ангелів.
Святкування цієї дати було прийнято на початку IV ст. на Помісному Лаодикійському соборі. Цей со-1 бор засудив і відкинув єретичне поклоніння ангелам як І творцям і правителям світу й затвердив православне їх [ шанування.
У святковому богослужінні Михайло прославляється І як Архістратиг, тобто головнокомандуючий небесними силами, який із моменту вигнання з небес сатани веде І невпинну боротьбу із силами тьми, із силами диявола, пильно стежачи за всіма його підступами.
Не випадково на іконах Михайло зображається у І вигляді воїна, одягнутого в залізні лати, із списом та щитом в руках, топчучого ногами дракона-сатану.
Архістратига Михайла в народі вважають покровителем Києва. Стародавній герб міста Києва оздоблений І іконою Архистратига з мечем.
У народній уяві Михайло — це мужній лицар, який перемагає всі темні сили нашої землі.
Мисливці в Україні вважають Михайла теж своїм І покровителем, суддею, оборонцем на полюванні. Тому-то в цей день, на Михайла, колись мисливці йшли до церкви й перед іконою св. Архистратига ставили свічку.
Якщо в цей час уже випав сніг, то в народі кажуть: «Михайло приїхав на білому коні».
Джерело: Сапіга В. К. Українські народні свята та звичаї. К.: Т-во «Знання України».— 1993.— 112 с.
Дивіться також: Привітання з днем ангела Михайлу
Слово «собор» у даному випадку має подвійний зміст. По-перше, це собор, тобто збір, зібрання віруючих у церкві для спеціального богослужіння, яке присвячене Михайлові — архістратигові, й по-друге, саме свято присвячене «собору», тобто зібранню всього сонму ангелів.
Святкування цієї дати було прийнято на початку IV ст. на Помісному Лаодикійському соборі. Цей со-1 бор засудив і відкинув єретичне поклоніння ангелам як І творцям і правителям світу й затвердив православне їх [ шанування.
У святковому богослужінні Михайло прославляється І як Архістратиг, тобто головнокомандуючий небесними силами, який із моменту вигнання з небес сатани веде І невпинну боротьбу із силами тьми, із силами диявола, пильно стежачи за всіма його підступами.
Не випадково на іконах Михайло зображається у І вигляді воїна, одягнутого в залізні лати, із списом та щитом в руках, топчучого ногами дракона-сатану.
Архістратига Михайла в народі вважають покровителем Києва. Стародавній герб міста Києва оздоблений І іконою Архистратига з мечем.
У народній уяві Михайло — це мужній лицар, який перемагає всі темні сили нашої землі.
Мисливці в Україні вважають Михайла теж своїм І покровителем, суддею, оборонцем на полюванні. Тому-то в цей день, на Михайла, колись мисливці йшли до церкви й перед іконою св. Архистратига ставили свічку.
Якщо в цей час уже випав сніг, то в народі кажуть: «Михайло приїхав на білому коні».
Джерело: Сапіга В. К. Українські народні свята та звичаї. К.: Т-во «Знання України».— 1993.— 112 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар